АСТЕК 2024.
Наше колегинице Јелена Илић и Марија Милошевић учествовале су на Међународној конференцији Асистивне Технологије и Комуникације – АСТЕК 2024. Циљ њихове постер презентације био је да примерима сопствене праксе прикажу на који начин асистивна средства високе и ниске технологије помажу ученицима у комуникацији и савладавању наставног градива, али и наставницима да на што бољи начин организују наставу. Коришћење нискотехнолошке и високотехнолошке асистивне технологије с истим циљем омогућава индивидуализован приступ у унапређивању вештина комуникације код ученика. Комбинацијом ових технологија, ученици могу да остварују боље резултате у развоју комуникацијских, социјалних и личних вештина, као и да повећају своју независност. Ученици са моторичким поремећајима који су невербални, уче да је показивање очима ефикасан начин комуникације. Ипак, ово има своја ограничења јер ученик може показати само ствари у свом непосредном окружењу. Како би унапредио своје комуникацијске вештине и могао да разговара о стварима ван тренутне околине, ученику је потребан приступ алатима који ће му омогућити најефикасније коришћење показивања очима, попут Е-Тран оквира. Код ученика са моторичким поремећајима адекватно одабрана и коришћена високотехнолошка асистивна технологија, попут Тоби комуникатора, има значајан утицај на развој комуникације и говорно-језичких вештина ученика, док истовремено доприноси њиховој самосталности и самопоуздању.
Циљ конференције је промоција нових технолошких достигнућа у области асистивних система намењених деци са сметњама у развоју и особама са инвалидитетом у синергији релевантних научно-истраживачких установа, стручних удружења, привреде и крајњих корисника.